منتدى القمر المضيء
حياك الله لقد سعدنا بقدومك الينا وسنسعد اكثر بتسجيلك بالمنتدى
حتى تفيدنا وتستفيد وتجد كل ماهو مفيد 
وان تقضي اجمل الاوقات معنا
فمرحبا بك

في انتظار تسجيلك ومشاركاتك الجميلة ;لا تبخل علينا
منتدى القمر المضيء
حياك الله لقد سعدنا بقدومك الينا وسنسعد اكثر بتسجيلك بالمنتدى
حتى تفيدنا وتستفيد وتجد كل ماهو مفيد 
وان تقضي اجمل الاوقات معنا
فمرحبا بك

في انتظار تسجيلك ومشاركاتك الجميلة ;لا تبخل علينا
منتدى القمر المضيء
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى القمر المضيء

منتدى القمر المضيء
 
الرئيسيةالرئيسية  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  

 

 "ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa

اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2
كاتب الموضوعرسالة
ٱنٌـــےـسًےــــة
:الادارة العامة:
:الادارة العامة:
ٱنٌـــےـسًےــــة


الجنس : : انثى

مشاركــاتـي : : 11229
تاريخ التسجيل : 06/06/2013
العمر: : 32
التقييم : 9443

"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: "ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa   "ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 Emptyالثلاثاء ديسمبر 31, 2013 4:47 pm

غاده باندهاش : والله ؟

شريف : اه ماكنتيش تعرفي؟

غاده : لا

شريف : غاده .. مش عايزين نضيع لحظه بعد كده .. اليومين اللي معرفتش اوصلك فيهم . عرفت اد ايه اني مقدرش اعيش من غيرك ..

غاده بفرحه وعدم تصديق مايحدث لها : يعني ايه؟

شريف :يعني لازم ناخد خطوه رسميه دلوقتي ايه رأيك ؟

غاده بكسوف : انا .. بص اتكلم مع محمود انا مش هينفع اتكلم في الاتفاقات دي

شريف : طيب انا هتفق معاه نعمل خطوبه على الضيق .. لحد ما افك الجبس .. ونعمل الفرح

غاده وقد بلغت سعادتها قمتها : اللي تشوفه

دخلت عليها ممرضة ما : الدكتور علي عايزك يادكتوره

غاده : ماشي .. روحي انتي

شريف : طيب انا هسيبك تشوفي شغلك .. وهكلم محمود .. هو كان جايلي النهارده بليل .. هغير المكان بس ونيجي انا وماما عندكوا ونتفق على كل حاجه باقيه

غاده : انت هتروح ازاي؟

شريف : رامي بره مستني ماتخافيش

غاده : بجد؟ طيب كويس

شريف : والله هو اكتر واحد تعب معايا عشان اوصلك ..

غاده : اكيد .. من اول ماجيت هنا وهو ماسابكش لحظه

شريف : ربنا يكرمه .. اشوفك باليل

غاده بابتسامه : ان شاء الله

شريف : هتوحشيني

نظرت ارضا ولم ترد .. قال : طيب مش عايزه تقولي حاجه ؟

غاده : لا مش عايزه

شريف : لا عايزه انا عارف

غاده : طيب بقى يلا عشان الدكتور علي مايتضايقش

شريف : وهو الدكتور ده شكله ايه ولا عنده كام سنه ؟ اوعي يكون بيعاكسك ..اموته

ضحكت غاده : حرام عليك ده هو اللي عملك العمليه ومتابع حالتك .. ده زي والدي بالظبط

لم يرد ونظر اليها في صمت .. قالت له : ايه في ايه؟

شريف : الضحكه دي كنت بسمعها دايما وكان نفسي اشوفها .. ودلوقتي بس شفت احلى ضحكه في الدنيا

تغيرت ملامح وجهها وقالت باندهاش : انت بتتكلم جد؟

شريف : قصدك ايه ؟

غاده : هه ؟ ولا حاجه ..

شريف : طيب هروح لرامي زمانه مات بره

خرجت غاده وشريف من الحجره .. سلمت على رامي وتركتهم لتذهب لدكتورها

ركب السياره بجوار رامي

رامي : ها ياسيدي عملت ايه؟

شريف : وانت مالك ؟

رامي : من لقى احبابه ياسيدي

شريف : ايوه كده بالظبط ..

رامي : ها اخلص

شريف : اول ماشفتها .. وعرفت ان دي غاده .. حسيت اني عايز اخدها في حضني .. بجد والله زي مابقولك .. هي مش شبه الصوره اللي في كانت في خيالي خالص .. بس اول ماشفتها نسيت اللي في خيالي .. وصورتها الحقيقيه اترسمت مكانها .. انت عارف لولا رجلي والاصابه دي .. كنت اتجوزتها النهارده ..

رامي : ومال رجلك ومال الجواز

شريف : ظريف طول عمرك ..

رامي : وهتعمل ايه ؟

شريف : هروح بليل ليهم واقابل ابن عمها وبنتفق هنعمل الخطوبه امتى

رامي بارتياح : على خيرة الله ..

كان رامي قلقا من مقابلة شريف بغاده .. فهو كان يرى غاده عندما كانت تعالج شريف .. يراها ليست بالفتاه الجميله الفاتنه .. بل هي ايضا لا تهتم بنفسها ولا جمالها ولا تضع اي نوع من المكياج على الاطلاق .. كان قلقا من رد فعل شريف .. فيغير رأيه ويبتعد عنها .. ولكن واضح ان الحب الذي يحمله قلب شريف لغاده اقوى من غريزة الرجل التي تنطلق دائما للفتاه الجميله .. فقد ذاق رامي المرار من هذه الغريزه والتي دفعته للارتباط بفتاه ذات جمال فتان ولكن ذو قلب كبير يتسع لاكثر من رجل وايضا قلب لا يؤرقه الخيانه او تعدد النزوات ..

جاء الليل وجهزت غاده نفسها واستعد كل من في البيت لاستقبال الكابتن ووالدته

استقبلهم محمود في فيلته بالدور العلوي .. وكانت جيهان مع غاده في حجة ساره تساعدها في ارتداء ملابسها .. حاولوا اقناعها بوضع القليل من المكياج ولكن غاده رفضت وقالت : هو شافني الصبح وانا في شغلي وكنت ابشع من كده .. خليه بقى يشوف الوش اللي هيعيش معاه طول عمره

ساره : ايه يابنتي هو عقاب .. انتي لما تعيشي معاه في بيته اكيد هتستعملي مكياج ولو خفيف بشكل مستمر

غاده : طيب لما اكون في بيته بقى

غصبت عليها جيهان ووضعت لها القليل من البودره واحمرالخدود فقط ..

دخلت عليهم فوزيه وقالت : يلا ياغاده الناس قاعده بره

جيهان : واحنا مش هنخرج نتفرج

فوزيه : تتفرجي ايه يابنت ؟ هو انتي صغيره ؟

جيهان : طيب هنقف ورا الباب نتفرج

فوزيه : لو سمعت حس هبهدلكوا

دخلت عليهم غاده وهي واثقه اكثر من نفسها .. وقف شريف فور رؤيتها .. ووقفت ايضا الهام واحتضنتها بحنان جارف ..

الهام : وحشتيني اوي ياغاده ..

غاده : وحضرتك اكتر ياطنط .. حمدلله على سلامتك

الهام : الله يسلمك .. والله انا كنت معترضه انه يخبي عليكي بس انا دايما مابقدرش عليه

جلست غاده بجوارها وجلس شريف بدوره ..

شريف : وانا مفيش اي سلام خالص

شعرت غاده بالحرج فكان محمود وفوزيه والهام وشريف ايضا الكل ينظر لها ..

قالت بخفوت : ازيك؟

شريف : انا بخير طول مانتي بخير

محمود : ناويين على ايه بقى؟

شريف : والله انا سألتها قبل كده قالتلي الكلام معاك انت ..

الهام : ونعم التربيه يابنتي والله في بنات تانيه تقولك محدش يتدخل في حياتي وانا اللي اقرر

محمود : عموما فرح جيهان اختي ان شاء الله الخميس اللي بعد الجاي .. يعني قدامنا اسبوعين .. ممكن بعدها تقرر اي وقت

شريف : طيب ليه مش قبلها ؟

محمود : انا معنديش مانع .. ايه رأيك ياغاده

غاده : اللي تشوفوه

شريف : هو فرح اختك فرح دخله ولا خطوبه ولا ايه؟

محمود : دخله .. كتب الكتاب هيكون هنا قبل الفرح .. يوم التلات هنا في البيت على الضيق باذن الله

فوزيه : طيب ماتعملوا خطوبة غاده وشريف مع كتب كتاب جيهان في البيت هنا

محمود : ايه رأيك ياشريف

شريف : ياريت .. وخليها بقى الخميس الجاي على طول

غاده : على طول كده ؟ النهارده الاتنين

شريف : ياريت النهارده كان الاربع

ضحك الجميع بينما شعرت غاده بالقلق لهذا الاستعجال

قال شريف : انا بس ليا طلب بعد اذنكوا

محمود : أؤمر

شريف : لو ينفع يبقى كتب كتاب مش خطوبه ..

محمود : الخميس الجاي وكتب كتاب ؟ انت مش شايف انك كده مستعجل ؟

شريف : اه مستعجل ..

قال وهو يشاور بسبباته على غاده : مستعجل ان غاده تبقى مراتي في عصمتي .. حتى لو مش هنعمل فرح دلوقتي .. بس عايزها تبقى على اسمي في اقرب وقت

لم تستطع غاده تحمل هذا الكم من الكلام منه .. فقد شعرت انها قد تفقد صوابها وتقول مافي قلبها له امام الجميع

وقفت وقالت : بعد اذنكوا

ودخلت سريعا للداخل

ضحكت الهام : كسفتها ياشريف

محمود : انا ماعنديش مانع لطلبك ياشريف .. لو غاده موافقه

فوزيه : أؤكدلك انها موافقه

محمود : طيب معلش هكلم هاني خطيب غاده .. لازم استأذنه الاول عشان يبقى في الصوره معانا .. ومعتقدش انه هيرفض وساعتها خلاص يبقى يوم الخميس الجاي نعملها حفله كده صغيره في الجنينه تحت ونكتب الكتابين في نفس الوقت

الهام : وبكره ننزل انا وحضرتك طبعا ياحجه فوزيه وغاده وتنقي الشبكه اللي هي عايزاها

فوزيه :ماشي .. بكره باذن الله

محمود : ولو مفيش مانع يوم الاربع ياريت نتغدى سوا كلنا واهو الكابتن يتعرف على هاني ونقعد مع بعض قبل الحفله كلنا

شريف : تمام .. ان شاء الله هنيجي ..

انتهت المقابله وجاء ثاني يوم .. اخذت غاده اجازه من المستشفى ومن العياده لاخر الاسبوع .. وبالفعل ذهبت مع فوزيه والهام لانتقاء الشبكه .. وتم كل شئ كما حلمت غاده واكثر .. وجاء يوم الاربع .. التفت الثلاث عائلات حول طاولة الطعام الكبيره.. شريف ووالدته وهاني ووالديه ومحمود وعائلته كلها .. مضى اليوم في سعاده على كل الاطراف الموجوده .. شعرت غاده انها تحررت اخيرا من الافكار التي تملكت منها طوال عمرها .. لم تعد تشعر بالحرج من ملامحها الغير جميله .. بل كلما نظرت للمرآه وجدت شيئا جديدا طرق على ملامحها .. انه الحب الذي يضفي السعاده والتفاؤل ويجعل كل شئ جميل في عين الاحبه ..

وجاء يوم الخميس

طلبت جيهان من مصففة الشعر وخبيرة التجميل ان يأتوا للمنزل .. فبما ان الحفله في المنزل فلا داعي للخروج لهم في هذا اليوم .. جاءت سيده صارمة الملامح .. ارادت غاده ان تطلب منها الا تضع مكياجا ثقيلا .. ولكن يبدو على هذا العجوزانها لا تستمع الى رأي العروس .. فقط تفعل ما ترآه صحيحا .. نظرت غاده لنفسها في المرآه بعد ان انتهت من زينتها .. بالفعل غير المكياج الكثير من غاده ولكن ليس الى الابد .. ولكن غاده لم تضايق من هذا .. فطالما شريف يحبها هكذا .. فهي ترى نفسها اجمل بنات الكون

بدأت الحفله وجاء المأذون وعقد القرانين وسط الفرح والزغاريد والتهاني ..ظهرت العروستين اما الجميع .. تقدم كل من شريف وهاني وكان شريف يستند على عكازه .. امسك يدها وقبلها .. تأبطت ذراعيه الى ان وصلا للمكان المخصص لهما في حديقة المنزل .. جلست جواره .. اقترب من اذنها وقال : الف مبروك ياحبيبتي ..

ثم مسك يدها بكلتا يداه وقبلها بحب ثم رفع عينيه اليها وقال : انا اسعد انسان في الدنيا دلوقتي ..

دمعت عيناها فرحا ولم تتمالك نفسها وقالت : شريف .. انا .. انا بحبك اوي اوي

شريف بسعاده : انا بعشقك ياغاده .. والله هخليكي اسعد واحده في الدنيا وعمري ماهزعلك ولا اجرحك .. انتي اغلى حاجه عندي ياحبيبتي

غاده : ربنا يخليك ليا ياحبيبي

جاء الدكتور علي .. هنأهما .. جلس قليلا وانصرف .. وجاء من المستشفى القليل جدا من زملائها .. فالحفله كانت صغيره عائليه والقليل من الاصدقاء .. جاءت لمياء .. سلمت على الحاضرين من المستشفى واستأذنت لتسلم على غاده .. سلمت عليها وباركت لها ولشريف .. عادت الى الطاوله وجدت اصدقائها غادروها .. جلست بفردها وجدت من يقول لها : الكرسي ده بتاعي

نظرت خلفها وجدت رامي .. عرفته على الفور ..

قالت في سرها : هو انت يارخم؟

ثم قالت وهي تقف : اتفضل ..

رامي : انتي صدقتي ؟ انا بهزر ..

لمياء بغيظ : وتهزر معايا بتاع ايه؟

رامي : انتي متغاظه كده ليه؟ يبقى افتكرتيني

لمياء بتأفف : لو سمحت عديني

لم يتحرك وقال : ماتعدي

اضطرت لتلف حول الطاوله كي تتفاداه .. نظرت له ساخطه بينما هو ينظر لها ضاحكا .. مما زادها سخطا عليه .. تعرفت على فوزيه .. جلست بجوارها .. وتبادلوا الاحاديث .. ثم تركتها فوزيه ووقفت لترحب ببعض افراد العائله .. وجدته فجأه جاء ليجلس بجوارها

لمياء : انت ايه اللي جابك هنا .. انا مش سبتلك الطرابيزه هناك؟

رامي ببرود : طنط قالتلي اقعد على الكرسي عشان محدش يقعد مكانها

كادت ان تضحك على كلامه : ياسلاااام .. طيب خليك قاعد

قامت من مكانها وقالت في سرها : الله يخربيتك مش عارفه اقعد في حته بسببك

ذهبت لغاده .. سلمت عليها وقالت : انا همشي بقى يادودو

غاده : استني البوفيه طيب

لمياء : لا اتأخرت .. انا جايه متأخر اصلا

جاء رامي من خلفها وقال : بقولك ايه يادكتوره غاده .. ماتعرفيش دكتورة تحاليل تكون كويسه ..

شريف : انت شارب حاجه يابني انت

رامي : حاشا وماشا

غاده : تحاليل ايه دلوقتي

ثم نظرت للمياء مستفهمه .. بينما قالت لمياء بنفاذ صبر : صاحبك قاطرني من اول مادخلت ياكابتن .. قوله يبعد عني والا وربنا ماهيشوف غير كل شر

شريف : انت اتجننت يارامي .. ايه اللي بتهببه ده؟

لمياء : انا ماشيه ياغاده .. الف مبروك ياكابتن .. سلام

وبعد ان انصرفت .. قال شريف : ايه يارامي فيك ايه؟

رامي : خليك في حالك .. انت مش اتجوزت .. سيبني بقى اشوف حالي ..

انتهت الحفله اخيرا .. وبات الجميع في سعاده كبيره .. جاء شريف لزيارتها لاول مره بعد عقد القران .. ولأول مره يرى شعرها ..

شريف وهو يملس على شعرها : شعرك حلو اوي

غاده : ميرسي

شريف : بجد والله انا اول مره اشوف شعر طبيعي بالجمال ده

ثم غمز بعينيه وقال : ولا هو مش طبيعي؟

ضحكت غاده وقالت وشعرها ينساب على جبينها برقه : لا والله طبيعي ..

نظر لها متمعنا وقال : ده انا حظي من السما .. بقى المزه دي هتبقى من نصيبي ومعايا تحت سقف بيت واحد .. امي دعيالي

غاده : الحمد لله .. ماما اله يرحمها كان شعرها احلى من كده كمان

شريف : حماتي .. كان نفسي اشوفها واعرفها

قالت غاده بتأثر : كانت ست عظيمه .. وبابا كمان الله يرحمه كان بيحبني اوي .. ربنا يرحمهم

شريف : ان شاء الله في الجنه ..

غاده : يارب

*****************

بدأت الترتيبات لزواج جيهان .. وترتيب المنزل بالفرش الجديد .. انتظمت غاده في عملها وفي رسالتها .. وكان الاتفاق ان يتم زواجها هي وشريف فور ان يفك جبس رجليه ..

وفي جهه اخرى ذهب رامي لمنزل لمياء وقابل والدها .. دون علمها باي شئ ..وقصد ان يكون في ميعاد عملها كي لا تكون موجوده بالمنزل .. وبعد مغادرته بقليل .. جاءت لمياء .. اخبرها والدها بان هناك عريس جاءها وانه سوف يحضر مره اخرى ليجلس معها .. وفي اليوم التالي جاء فعلا رامي ودخلت عليه لمياء وفوجئت بانه نفس الشخص الذي ضايقها اكثر من مره .. لم تتكلم بينما جلست بوجه متجهم الى ان تركهم والدها بمفردهم قليلا .. وعندما انفرد بها قالت له بغضب : وليك عين تيجي هنا كمان ؟

رامي : عشان بس تعرفي اني مش بعاكس وغرضي كويس

لمياء : عرفت .. وبعدين؟

رامي وهو يجلس بالكرسي الاقرب لها وقال : وبعدين ايه ؟ مانا جاي وطالب القرب اهو

وقفت لمياء وقالت محذره : خليك مكانك والا هطلع اقول لبابا انك كنت بتضايقني في فرح غاده

ضحك رامي : يابنتي هو انا بعمل حاجه غلط دلوقتي؟ انا جاي وعايز اتجوزك

لمياء بدهشه : يعني انت جاي بجد ولا بتكمل التمثيليه البايخه

رامي بجديه : فاكره لما شفتك قدام اوضة غاده وشريف كان جوا .. سمعتك وانتي بتدعيلهم .. قلت اكيد انتي صاحبة غاده .. ولما احرجتك ومشيتي زعلانه .. رحت وراكي وسألت عنك وعرفت انك لا مخطوبه ولا متجوزه .. وجبت عنوانك .. وقولت اكيدد هتكوني موجوده في كتب كتاب شريف .. وفعلا اللي حسبته لقيته .. وبصراحه عجبني صدك ليا .. احترمتك اوي .. ولو عرفتيني كويس هتعرفي اني مابغلسش على حد الا لما يكون حد عزيز عليا

لمياء بدهشه : عزيز عليك ازاي ؟

رامي : ازاي دي خليها بعدين .. بس انا مش جاي اهزر ولا العب .. انا سألت عليكي كويس وعلى اهلك واتمنى انك توافقي ... وساعتها هتعرفي الهزار من الجد

شعرت لمياء بأنه يتكلم بجديه .. وشعرت ايضا بانا استطاع ان يجذبها اليه ..

هنا دخل والدها مره اخرى .. ورحب برامي .. وبعد قليل انصرف رامي وقال لوالدها انه ينتظر الرد .. وبعد يومين جاءه الرد بالموافقه ..

جاء يوم زفاف جيهان وهاني .. اعد لها فرحا اسطوريا .. لم تكن تريد ذلك فهي ليست صغيره ولا بكر .. كان رده عليها هكذا : انتي في نظرة ست البنات كلهم .. وبالنسبالي كأنك بنت بنوت ولازم يتعملك احسن فرح ..

حضرت غاده بفستان انيق ودخلت القاعه متأبطه ذراع شريف .. جلست معه ومع والدته .. اقترب منها وقال : غاده .. انتي حطه مكياج ليه؟

غاده بارتباك : ده عشان الفرح بس وكده؟

شريف بصرامه : انا فوتلك يوم كتب كتابنا عشان عروسه .. انما اللي بيحصل ده مايتكررش تاني .. انتي حلوه من غير حاجه .. المكياج ده مايتحطش غير ليا في بتنا بس ..

ثم بدا اكثر صرامه وهو يقول : فاهماني

غاده بسعاده : فاهمه ياحبيب قلبي .. انا اسفه ومش هيتكرر .. اوعدك

شريف : طيب خليكي قاعده اوعي تقومي من مكانك .. انتي عايزه حد يخطفك مني وانتي حلوه اوي كده

غاده بضحك : ماشي ياعم .. شكرا على المجامله

شريف بحب : ربنا يعلم انها مش مجامله .. انتي عندي احلى واحده في العالم ..

ثم مسك يدها وقبلها وقال : ربنا يخليكي ليا يافرحة عمري كله

انتهى الفرح وطارت جيهان مع هاني الى شهر العسل .. واستأنفت جيهان رسالتها وعملها .. بينما كان شريف ينتظر ميعاد فك جبس رجله .. وتمت خطبة رامي ولمياء رسميا .. وانقضى الوقت سريعا .. وجاء يوم الزفاف

طلب شريف من غاده ان يكون الفرح منفصلا .. الرجال في قاعه والنساء في قاعه اخرى ..

غاده : ليه .. انت عايزه ابقى معاك طول الفرح

شريف : هقولك ليه بعدين .. بس عايزك تقيسي القياسات دي ..

واعطاها ورقه وقال : امتبيها واديهالي ..

نظرت لها وقالت : ايه الورقه دي؟

شريف : قياسات الوسط والكتف والطول والحاجات دي ..

غاده : ليه هفصل فستان ؟

شريف : حاجه زي كده .. بس بسرعه

وبالفعل اعطته القياسات .. وقبل الفرح بايام قليله .. جاء الى منزلهم واحضر لها علبه كبيره .. فتحتها وجدت فستان فرح انيق جدا جدا

شهقت من الفرحه وقالت : وااااااااااااو ايه ده ؟ يجنن .. بس ده عريان مش بحجاب

شريف : ماهو عشان كده عايز الفرح منفصل

غاده : جبته منين ده؟

شريف : لما كنت مسافر .. شفته في محل هناك وقلتلهم عايز زيه بالظبط بس بمقاسات معينه .. اتفقت معاهم اني ابعت لهم المقاسات عشان يعملوا نفس الشكل بمقاساتك بالظبط .. بس وبعتوه النهارده الصبح .. ايه رأيك ؟

احتضنته غاده من فرط سعادتها وقالت : بس انت كده مش هتشوفه عليا طول الفرح

قبلها ف ثغرها وقال هامسا : بس هشوفه عليكي لما الفرح يخلص وابقى معاكي لوحدنا

ثم غمز بعينيه .. ضحكت بدلع وقالت : بلاش فرح بقى

ضحك وقال : بلاش .. يلا ادخلي البسيه ونتجوز دلوقتي

جاء يوم الفرح اخير .. فرح بطلتنا العزيزه غاده وبطلنا العزيز شريف ..

كان فرح في منتهى الروعه .. قضت جيهان الوقت كله ترقص مع صديقاتها .. ساره وجيهان ولمياء .. استمتعت كثيرا .. علمت ان الفرح المنفصل افضل للعروس خاصة من الفرح المختلط .. انتهى الفرح وعاد كل واحد الى بيته .. بينما انفرد شريف بغاده اخيرا في بيتهم

شريف : مش كنا رحنا فندق ولا سافرنا على طول في اي حته؟

غاده : لا كده احسن بصراحه .. مكنتش احب اقضي اول ليله في مكان تاني غير بيتنا

شريف : انا مقدر اوي حركة الجدعنه اللي عملتيها دي ..

غاده : حركة ايه ؟

شريف : عشان انتي اللي قلتي انك تيجي تعيشي معانا هنا مع ماما يعني .. عشان ماتبقاش لوحده

غاده : لو كل الحموات زي مامتك كان زمان كل الناس اتجوزوا مع اهاليهم

شريف : ده عشان انتي طيبه بس

غاده : اصله كمان ماينفعش .. ده انت ابنها الوحيد ..

شريف : وهي كمان قالت هتسافر اسبوعين عند خالتو عشان نبقى براحتنا

غاده بارتباك : اه .. ربنا يخليها

شريف وهو يقترب منها : واخده بالك انتي من براحتنا دي؟

غاده : لا مش واخده بالي من حاجه ..

شريف : طيب تعالي اخليكي تاخدي بالك كويس

حملها فجأه دون مقدمات وهي تصرخ بسعاده : شريييف بتعمل ايه

شريف : بعمل زي كل عريس وعروسه .. انا عايز العب عريس وعروسه عندك مانع ؟

ضحكت غاده : لا معنديش بس تعالى نصلي ركعتين الاول

شريف : ماشي .. انا وراكي الليله دي مش هعتقك

انتهوا من صلاتهم .. نظر لها وقال : مين حبيب قلبي اللي هيلعب معايا؟

اقتربت منه وقبلته بحب وقالت : انا .. انا وبس

أثرت فيه كلمتها .. حملها مره اخرى ... ولف بها الحجره الى ان وصل عند السرير .. وضعها برفق ونظر الى عينيها بحب جارف .. وقال : بحبك اوي .. بحبك

طوقت رقبته بذراعيها وقالت : وانا بعشقك ياشريف .. بعشقك ..

*********

انتهـــــــــــــــــــــــــت



































ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ تـوقـيــعــي ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 Image38378






كُل مُبْتَسِم لَآ يَعْنِي أَنَّه سَعِيْد !
و كُل بَشُوش لَآ يَعْنِي أَنَّه قَد خَلَت دِنْيآه مِن الْدُّمُوْع !!
. . . ف حَتَّمَآ هُنَآك " أَقْنِعـه " مَجْبُوْرُوْن عَلَى إِرْتِدآئِهَآ ،

لَآ تَعْنِي ب أَنَّنَآ منَآفقُوُون ،، لآآِآ
فَقَط حَتَّى يُطَلِّق عَلَيْنَآ ( بَشِّر طَّبِيُعُيُّون )
و حَتَّى عَن إنّكِسِآرنَآ لَآ يَعْلَمُوْن !



"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 Tumblr_lsfidvC1EK1qevr3bo1_500
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 2 من اصل 2انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2
 مواضيع مماثلة
-
» تبيض الوجه ب10 خلطات تبيض الوجه بالاعشاب
» أروع وأجمل صور أنمي مرسومة بقلم الرصاص
» انسداد مسام الوجه وطرق التخلّص منها
» تخلصي من نحافة الوجه .. واجعلي وجهك ممتلئا وأكثر جاذبية ..
» بالصور مشاهير هوليود الأكثر تشابهاً فى ملامح الوجه 2014 - 2015

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى القمر المضيء :: المنتدى الادبي :: قسم القصص و الحكايات والروايات-
انتقل الى:  
المواضيع الأخيرة
» ### ما هو السكراب الأخضر وفوائده للبشرة
"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 Emptyالأربعاء سبتمبر 18, 2024 5:28 am من طرف rowidaphil

» شركة غسيل خزانات بمكة
"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 Emptyالأربعاء سبتمبر 18, 2024 2:24 am من طرف مها سيد

» شركة تنظيف كنب بالمدينة المنورة
"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 Emptyالثلاثاء سبتمبر 17, 2024 11:55 pm من طرف مها سيد

» **تجميل الجلدية: خطوات نحو بشرة متألقة وصحية**
"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 Emptyالثلاثاء سبتمبر 17, 2024 7:09 am من طرف rowidaphil

» الفرق بين **الذهب** و**المجوهرات**
"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 Emptyالإثنين سبتمبر 16, 2024 2:33 pm من طرف rowidaphil

» فساتين شيفون في السودان
"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 Emptyالأحد سبتمبر 15, 2024 1:39 am من طرف مها سيد

» شركة عزل خزانات بجدة
"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 Emptyالأحد سبتمبر 15, 2024 1:26 am من طرف مها سيد

» ### سبا الرجال: الاسترخاء والرفاهية للرجل العصري
"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 Emptyالسبت سبتمبر 14, 2024 6:00 pm من طرف rowidaphil

» سماعات ايفون
"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 Emptyالأربعاء سبتمبر 11, 2024 1:23 pm من طرف مها سيد

» شركة تنظيف منازل بمكة
"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 Emptyالأربعاء سبتمبر 11, 2024 6:22 am من طرف مها سيد

» شركة مكافحة ثعابين بجدة
"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 Emptyالأربعاء سبتمبر 11, 2024 5:30 am من طرف مها سيد

» ## الشماغ الرجالي الفخم: رمز الأناقة والتميز
"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 Emptyالثلاثاء سبتمبر 10, 2024 6:23 am من طرف rowidaphil

» شركة تنظيف خزانات بالمدينة المنورة
"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 Emptyالأحد سبتمبر 08, 2024 1:40 pm من طرف مها سيد

» عصافير للبيع في السودان
"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 Emptyالخميس سبتمبر 05, 2024 1:54 am من طرف مها سيد

» شركة تنظيف منازل بالدمام
"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 Emptyالخميس سبتمبر 05, 2024 12:47 am من طرف مها سيد

» تنظيف منازل ابوظبي
"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 Emptyالأربعاء سبتمبر 04, 2024 2:39 am من طرف مها سيد

» شركة غسيل سجاد بالمدينة المنورة
"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 Emptyالثلاثاء سبتمبر 03, 2024 12:35 am من طرف مها سيد

» شركة مكافحة النمل الابيض بجدة
"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 Emptyالأحد سبتمبر 01, 2024 12:37 am من طرف مها سيد

» **فوائد مساعدات بروفندر: تعزيز الأداء والراحة في القيادة**
"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 Emptyالخميس أغسطس 29, 2024 8:16 am من طرف rowidaphil

» افضل سماعة ايربودز
"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 Emptyالخميس أغسطس 29, 2024 6:16 am من طرف مها سيد

أفضل 10 أعضاء في هذا الشهر
مها سيد
"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_vote_rcap"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_voting_bar"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_vote_lcap 
rowidaphil
"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_vote_rcap"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_voting_bar"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_vote_lcap 
أفضل 10 فاتحي مواضيع
ٱنٌـــےـسًےــــة
"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_vote_rcap"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_voting_bar"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_vote_lcap 
rosyo san roman
"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_vote_rcap"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_voting_bar"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_vote_lcap 
مها سيد
"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_vote_rcap"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_voting_bar"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_vote_lcap 
Pяɪиcєss
"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_vote_rcap"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_voting_bar"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_vote_lcap 
**سهى**
"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_vote_rcap"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_voting_bar"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_vote_lcap 
FaRiDa
"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_vote_rcap"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_voting_bar"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_vote_lcap 
القمر المضيء
"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_vote_rcap"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_voting_bar"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_vote_lcap 
زهرة البستان
"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_vote_rcap"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_voting_bar"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_vote_lcap 
عضو مشاغب
"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_vote_rcap"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_voting_bar"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_vote_lcap 
ŠecяeŢ SρiriŢ
"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_vote_rcap"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_voting_bar"ذات الوجه الدميم" روآيــة مصريه.. بقلم yasminaa - صفحة 2 I_vote_lcap